Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i posiadasz swoją własną stronę internetową, to z całą pewnością zależy Ci na tym, aby pojawiała się ona na samej górze wyników wyszukiwań. Pozycjonowanie stron jest jednak procesem, na którego efekty będziesz musiał poczekać trochę czasu – znacznie szybsze rozwiązanie stanowią kampanie reklamowe. Nie są one jednak pozbawione wad, a głównym czynnikiem, przez które duża część przedsiębiorców nie chce z nich korzystać, są wysokie opłaty idące w parze z brakiem gwarancji skuteczności. Jeśli i Ty borykasz się z podobnym problemem, wówczas powinieneś zapoznać się z reklamami PPC.
Reklama PPC – co to tak właściwie oznacza?
Reklamami PPC nazywamy takie reklamy, których koszt utrzymania jest ściśle powiązany z ich skutecznością – opłaty pobierane są tylko i wyłącznie wtedy, gdy dany użytkownik naciśnie w reklamę.
PPC jest skrótem pochodzącym z języka angielskiego, którego pełne rozwinięcie brzmi pay-per-click. Tak więc kto tylko kojarzy w mniejszym stopniu ten język obcy, od razu będzie wiedział z czym ma do czynienia.
Czy reklamy PPC są drogie?
Reklamy typu PPC odznaczają się bardzo dużą elastycznością w kwestii cenowej. Koszt takiej kampanii reklamowej może kosztować zarówno kilka złotych, jak i kilkanaście tysięcy miesięcznie.
Cena zwykle podawana jest w formacie CPC (cost-per-click), czyli koszt ponoszony za jedno kliknięcie użytkownika w reklamę. W zdecydowanej większości przypadków wynosi ona zaledwie kilka groszy.
Rozliczanie za reklamy PPC – jak wygląda?
Rozliczanie się za reklamy PPC bardzo często przybiera dany format: określasz konkretną sumę pieniędzy, którą jesteś w stanie przeznaczyć na kampanię (w ciągu miesiąca/tygodnia/dnia), a następnie automatycznie wybrana zostanie optymalna liczba wyświetleń reklamy użytkownikom.
Jeśli chodzi o samą płatność, tutaj najpopularniejsze są dwie opcje:
– Wpłacasz określoną liczbę środków do danego serwisu, które następnie będą pobierane w celu promowania kampanii reklamowej
– Podajesz dane swojej karty płatniczej, z której to cyklicznie będą pobierane środki na reklamę, gdy tylko ulegną one wyczerpaniu
Nie ma tutaj jednak złotego środka: sam powinieneś zdecydować, który system rozliczania bardziej Ci odpowiada.
Kampania reklamowa PPC – czy warto jest w nią inwestować?
W każdy typ marketingu warto jest inwestować – po warunkiem, że korzysta się z niego umiejętnie.
Kampanie reklamowe PPC odznaczają się jednak niskim stopniem skomplikowania oraz niewielkim wymaganym budżetem startowym – tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować!
Musisz mieć jednak na uwadze, że najlepsze wyniki osiągniesz w momencie, gdy połączysz ze sobą dwa odrębne segmenty: kampanie reklamowe PPC oraz pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO.
Jak połączyć reklamy PPC oraz pozycjonowanie SEO?
Umiejętne połączenie ze sobą obu tych czynników nie należy do łatwych zadań – zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców.
Jeśli chcesz zatem, aby Twoja witryna pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, wówczas powinieneś znaleźć dobrą firmę pozycjonującą strony internetowe, która sprawnie łączy zarówno kampanie reklamowe PPC, jak i pozycjonowanie pod kątem SEO.