Google to najważniejsza wyszukiwarka dla Twojej firmy. Jeśli nie posiadasz fizycznego sklepu, do którego ludzie mogą wejść i obejrzeć produkty, Twoja strona internetowa jest jedynym sposobem, w jaki potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o Twoich produktach, znaleźć je i kupić. Aby mieć pewność, że potencjalni odwiedzający zwrócą uwagę na Twoją markę i wyjdą z pozytywnym wrażeniem, musisz zoptymalizować swoją stronę internetową lub sklep internetowy za pomocą technik Search Engine Optimization. Niezależnie od tego, w jakiej niszy działasz i jak duże masz doświadczenie w marketingu, SEO jest niezbędne dla każdej firmy, która chce zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest SEO i dlaczego jest kluczowe dla każdej firmy.
Co to jest SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization (Optymalizacja dla wyszukiwarek) i jest to proces poprawy widoczności Twojej strony internetowej lub bloga na stronie wyników wyszukiwania w głównych wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo czy Bing.
Pierwszym krokiem w SEO dla każdej strony internetowej jest określenie słów kluczowych lub fraz kluczowych, które klienci będą wyszukiwać, aby znaleźć Twoje produkty lub usługi. Jeśli nie wiesz, co robią Twoi najwięksi konkurenci, będzie Ci bardzo trudno osiągnąć wysoką pozycję w rankingu. Grzebiąc w backlinkach konkurentów i uzyskując listę 10 najważniejszych fraz kluczowych, na które pozycjonują się w rankingu, można mieć znacznie lepsze pojęcie o tym, co należy zrobić, aby znaleźć się na czołowych miejscach w Google.
Dlaczego SEO jest ważne?
SEO to proces zapewniający, że najważniejsze elementy Twojej strony internetowej zostaną znalezione przez największą liczbę osób. Jeśli ktoś szuka w Google określonego produktu lub usługi, co powinno pojawić się na kilku pierwszych stronach wyników wyszukiwania? Niektóre z czynników wpływających na wysokość pozycji witryny to liczba słów kluczowych, na które witryna jest pozycjonowana, czas, przez jaki witryna jest indeksowana, liczba linków z innych witryn itp. Im wyższa pozycja w Google, tym więcej osób znajdzie Twoją witrynę i tym większe prawdopodobieństwo, że osiągniesz sprzedaż.
Optymalizacja stron internetowych (SEO) to jeden z elementów marketingu w wyszukiwarkach (SEM), a ten z kolei jest częścią całego digital marketingu.
3 korzyści z SEO dla twojej strony internetowej
- Lepsza pozycja w rankingach – aby poprawić pozycję swojej witryny w rankingach, musisz wykonać szereg działań z zakresu optymalizacji strony (SEO). Jeśli Twoja strona nie znajduje się na pierwszej stronie, oznacza to, że potencjalni klienci nie mogą jej znaleźć, a Ty tracisz sprzedaż.
- Zwiększony ruch – optymalizując swoją stronę internetową przy użyciu odpowiednich słów kluczowych, zwiększysz ilość ruchu na swojej stronie. Jeśli zajmiesz wysoką pozycję w Google, będzie bardziej prawdopodobne, że nowi klienci będą przychodzić do twojej firmy, ponieważ znaleźli cię na stronie wyników wyszukiwania.
- Większa sprzedaż – większa liczba odwiedzających Twoją witrynę zwiększa prawdopodobieństwo osiągnięcia sprzedaży. Większa liczba osób odwiedzających witrynę i oglądających produkty firmy sprawi, że więcej osób dokona zakupu.
Google regularnie aktualizuje swój algorytm
Jako właściciel biznesu online, ważne jest, aby być świadomym zmian, jakie Google wprowadza w swoich aktualizacjach algorytmu. Wielu ekspertów SEO jest zaniepokojonych tymi aktualizacjami, ponieważ uważają, że mogą one spowodować znaczny spadek liczby osób, które wyszukują produkty lub usługi w Google. Istnieją dwa rodzaje aktualizacji algorytmów, na które zwracają uwagę eksperci SEO.
- Powolne aktualizacje – Są to aktualizacje, które następują powoli i stopniowo. Algorytm Google może zmienić niewielki procent witryn w danym przedziale czasowym, ale jeszcze nie widzieliśmy znaczącej zmiany, która doprowadziłaby do dużego spadku liczby osób szukających produktów lub usług online.
- Szybkie aktualizacje – Zmiany te pojawiają się nagle i powodują znaczne spadki liczby osób szukających w sieci. W 2016 r. Google wprowadziło szybkie aktualizacje algorytmu w celu zwalczania rozprzestrzeniania się fałszywych artykułów informacyjnych.
Badanie słów kluczowych jest konieczne przed rozpoczęciem kampanii SEO
Badanie słów kluczowych to proces polegający na ustaleniu, jakich terminów szukają Twoi docelowi klienci, a następnie wykorzystaniu tych terminów jako słów kluczowych dla Twojej witryny. Warto znaleźć 10 najlepszych słów kluczowych dla swojej firmy, nie tylko po to, by zwiększyć ruch na stronie, ale także by poprawić swoje pozycje w Google. Kluczem do znalezienia wartościowych słów kluczowych jest wzięcie pod uwagę rzeczy, których potencjalni klienci będą szukać, decydując o tym, co włożyć do koszyka lub jak znaleźć Twoje produkty.
Zacznij od zadania sobie następujących pytań:
- Jakie są Twoje główne produkty lub usługi?
- Jakie są najczęstsze powody, dla których klienci korzystają z Twojego produktu lub usługi?
- Jakie są najczęstsze powody, dla których potencjalni klienci kupują Twoje produkty?
- Jakie są najczęstsze frustracje klientów związane z obecnymi opcjami?
Google regularnie klasyfikuje strony internetowe w oparciu o ich backlinki
Backlinki to linki, które użytkownik tworzy pomiędzy swoją stroną internetową a innymi stronami, które linkują do jego strony. Te backlinki są kluczem do rankingu w Google. Im więcej stron i witryn linkuje do twojej strony, tym więcej backlinków posiadasz. Im więcej backlinków, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google pokaże twoją stronę w pierwszych kilku wynikach.
Google stale analizuje linki i strony w Internecie, które wskazują na Twoją witrynę i porównuje je z linkami, które pokazuje w wynikach wyszukiwarki. Jeśli masz więcej linków prowadzących do Twojej witryny i linki te pochodzą z wiarygodnych witryn i stron, masz większe szanse na wyższą pozycję w Google.